چرمی کردن کاغذ
هنر
هنر های دستی

لوازم مورد نیاز   

- فتوکپی سیاه و سفید از طرح مورد نظر 
- چسب چوب 
-رنگ اکولین 
- جوهر راپید مشکی یا مرکب 
-قلم موی سرگرد 000
- جعبه به اندازه قرآن 
- روان نویس یا ماژیک طلایی 
- اسپری نیمه براق 
- گلدفینگر 

1- از طرح مورد نظر فتوکپی سیاه و سفید معمولی بگیرید . کاغذ را بارها از سمت چپ به راست ، و بالا و پایین و بالعکس لوله کنید . سپس داخل دست مچاله کنید . هرچه بیشتر چروک شود ترک های ظاهری بیشتری ایجاد خواهد شد و شکل قدیمی تری به خود می گیرد . 

2- کاغذ مچاله شده را کاملاً باز کنید و از پشت کاغذ یا قلم مو چسب چوب رقیق بزنید و روی کاغذ دیگری یا روزنامه بچسبانید . بگذارید کاملاً خشک شود . 

3- پس از خشک شدن کامل طرح توسط آب پاش سطح طرح را کاملاً خیس کنید . سعی کنید سطح کاغذ به طور یکسان خیس شود سپس رنگ های اکولین را بنا به سلیقه خود انتخاب کنید و به صورت قطره ای روی طرح دور رنگ های مختلف بریزید و با قلم مو به سرعت رنگ ها را در هم ادغام کنید تا مرز میان رنگ ها از بین برود همزمان رنگ ها در قسمت های مختلف دیده شود. بگذارید کاملاً خشک شود . 

4- در مراحل رنگ آمیزی خطاطی ها و نوشته ها تحت تأثیر رنگ آمیزی کم رنگ تر خواهد شد برای مشخص شدن نوشته ها و پررنگ تر شدن خطاطی ها ، قلم موی 000را به رنگ جوهر مشکی را پیدا آغشته کنید و قسمت هایی از طرح را که می خواهید پررنگ تر شود با قلم مو تیره کنید . 
5- پس از خشک شدن رنگ برای زیباتر شدن نوشته ها ، آن را با روان نویس یا ماژیک طلائی دور گیری کنید . چنانچه بخواهید طرح کاغذ شما به همان شکل کهنه و حالت کاملاً قدیمی داشته باشد دورگیری نکنید . 

6- طرح آماده نصب است . کاغذ را به اندازه سطح مورد نظر ببرید و با چسب چوب روی سطح چوب بچسبانید و بگذارید کاملاً خشک شود . اطراف جا قرآنی را به رنگ قهوه ای تیره اکریلیک رنگ کنید تا حدی که کاملاً سطح چوب را پوشش دهید . 
9- برای ثابت شدن سطح کار از اسپری نیمه براق استفاده کنید و از فاصله 30 سانتی متری اسپری کنید . دقت کنید تا فاصله مناسب باشد . چنانچه بخواهید قسمت های برجسته جای قرآن طلائی تر باشد ، کمی ماده گلدفینگر را با انگشت بردارید و میان 2 انگشت کمی باز کنید و آرام به روی سطوح برجسته بکشید تا طلائی شود . گلد فینگر را همواره بعد از زدن ثابت کننده ها به سطح کار بزنید . 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 20 آذر 1393برچسب:, :: 7:40 :: توسط : jebril

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هنر و آدرس choobsar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 17
بازدید هفته : 36
بازدید ماه : 35
بازدید کل : 125261
تعداد مطالب : 70
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 2